W związku z obecną sytuacją epidemii, uchwalanych kolejnych wersji tarcz antykryzysowych znowelizowano również ustawę prawo pocztowe. Tym samym na czas epidemii listonosz nie doręczy już przesyłki poleconej, nie zostawi awiza, a list polecony po prostu zostawi w skrzynce.
Brak awiza- skutki dla pracodawców
Zgodnie z nowymi przepisami ustawy pocztowej w stanach nadzwyczajnych lub w przypadku wystąpienia stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, przesyłka listowa będąca przesyłką rejestrowaną może być doręczona w sposób, bez konieczności składania wniosku, o pozostawianiu przesyłek poleconych w skrzynce oddawczej bez uprzedniej próby doręczenia. Nie dotyczy to przesyłek wysyłanych przez:
- Sądy i Trybunały;
- prokuraturę i inne organy ścigania;
- komornika sądowego.
Ponadto w stanach nadzwyczajnych lub w przypadku wystąpienia stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, zawiesza się wykonywanie przez operatora pocztowego obowiązku uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki kurierskiej.
Co za tym idzie pracodawca chcący wysłać pracownikowi wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia, bądź innego dokumentu nie będzie miał dowodu potwierdzenia, że przesyłka została skutecznie odebrana (przez adresata, dorosłego domownika lub dozorcę), lub była podwójnie awizowana i przyjmujemy tzw. fikcję doręczenia, czyli dotarła do adresata w taki sposób, że mógł się z nią zapoznać i oświadczenie woli przez pracodawcę zostało skutecznie złożone.
Sprawdź koniecznie jakie są zasady skutecznego składania oświadczeń woli w stosunkach pracy : KLIKNIJ I PRZECZYTAJ
Masz pytania, szukasz szkolenia z zakresu prawa pracy, kursu , audytu kadrowo- płacowego ?
Chcesz przeszkolić on-line radę pedagogiczną?
Szukasz inspiracji, pomocy oraz refleksji w kadrach i płacach oraz HR i zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Wejdź na fanpage.
Szukasz pomocy prawnej: kontakt@karolinaniedzielska.pl